stałe

Komora Karol

Ze względów ekonomicznych transport konny zastępowano od 1925 r., zdecydowanie tańszymi w eksploatacji, lokomotywami akumulatorowymi. W 1931 r. poziom IV został wyposażony w trakcję elektryczną łączącą skrajnie położone szyby Kościuszko i Wilson, o długości 3994 m. Po drugiej wojnie światowej lokomotywy ciągnęły również składy osobowe, przewożąc górników od szybu Kingi do odległych, wschodnich rejonów kopalni.

W komorze prezentowana jest kolejka Siemens z 1950 r. Doczepiony do niej wagonik osobowy służył do przewożenia załogi górniczej. Skład ten kursował do lat siedemdziesiątych XX w. na poziomie IV kopalni.

This entry was posted in stałe. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.
  • Newsletter

    Zapisz się
    do newslettera
    i bądź na bieżąco!




    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych


  • zobacz film
  • Info praktyczne
    godziny otwarcia

    zamek 8:30 - 15:30 (w poniedziałki nieczynne)

    kopalnia 7.30 - 19:30

    ceny biletów

    zamek 5/8 PLN

    kopalnia 39/55 PLN

    informacja

    12 278 58 49

F